1
8
100
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 70 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. [Under registrering er det ikke gjenfunnet noen spesifisert typebetgnelse utover at det er modell 70. Det er grunn til å tro at det er versjon F av modell 70.] For registrator virker saga tilnærmet komplett, men lydpotte/lyddemper/eksospotte mangler. Det er ikke funnet noe produksjonsnummer på saga, metallskilt med produksjonsopplysninger mangler. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og noen enkeltdeler i plast og gummi. Sagkroppen er i oppbygd i to hoveddeler med oljetank lengst fram og drivstofftank lengst bak. Lengst bak og lengst fram, på venstre side av sagkroppen, er det lokk for påfylling av olje og bensin. Saga har såkalt direktedrift, som vil si at sagkjedet settes automatisk i gang ved gasspådrag. Den fremre håndtaksbøylen av blankt aluminiumsrør omslutter sagkroppen og er festet til sverddekselet. Sverddekselet er festet til sverdboltene med to muttere, den fremre bøylen følger med når dekselet tas tas av. Sagas oljepumpe er innebygd i starthuset (startapparathuset). Det er strukket tynne metallrør fra pumpa fram til sverdet. Ved sagas bakre håndtak gjenfinnes chokehendel, startgassperre og kortslutningsknapp. Gasshendelen er montert på undersiden av håndgrepet i det bakre håndtaket. På høyre side, oppe på dekselet over forgasseren, gjenfinnes to justeringsdyser for luft- og bensinblanding. På venstre side av samme deksel er det justeringsskrue for tomgangsturtall. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en instruksjonsbok til modell 70 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 70 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 6400 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,7 liter. Oljetank: 0,3 liter. Arbeidsvekt: 8,5 kg. Kjede: skovltann med deling 0.404".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo