1
8
100
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Gummiavvvibreringen på den fremre håndtaksbøylen er slitt og oppsprukket. Avvvibreringen i det bakre håndtaket har også sprekkdannelser. LP6BV har elektrisk varme i både fremre og bakre håndtak, vippebryter for av- og påkobling gjennfinnes på høyre side av dekselet over luftfilter. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppebryter / kortslutningskontakt er montert på sagkroppen, venstre side av det bakre håndtaket. Startgass-sperren gjenfinnes på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,0 hestekrefter, vekt: 6,25 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo