1
8
100
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu L86b med påmontert sverd og sagkjede. For registrator virker saga tilnærmet komplett. Det er innsalg av noe rust på sverd og sagkjede. Deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran det bakre håndtaket skal det være tre kanpper, to i plast og en i metall. Sett fra venstre mot høyre så har knappene disse funksjonene: stopp, start og choke. Knappen for stopp mangler. Metallknappen i midten er en såkalt startgass-sperre. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjeden (kjedebrems). På det bakre håndtaket er det det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Fra Jobus produktkatalog og medfølgende lapp til saga, er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 60 kubikkcentimeter (også oppgitt til 61), 3,9 hestekrefter, vekt: 7,7 kilo med 35 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 19-21 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo