1
12
100
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Solo Rex påmontert sverd, sagkjede og barkstøtte. For registrator ser det ut til at denne sagas bensintank er montert under motoren med påfylling av bensin i framkant av motorkroppen og tilkobling til forgasseren i bakkant. Dekselene som omslutter sagkroppen er påført blå lakk som er delvis vekkslitt på enkelte partier. Saga er utstyrt med mebranforgasser og den har direktedrevet kjede. Membranforgasseren gjorde det enklere å endre sagas posisjon, for eksempel fra kappe- til fellestilling, uten at motoren ble kvalt, stoppet. Direktedrevet kjede vil si motorkraften oveføres direkte fra veivakselen til sagkjedet, drivhjulet for for sagkjedet sitter på veivakselen forbundet med en clutch/kløtsj, sentrifugalclutch. (Se boka Motorsaga, Oslo 1963). Ut fra medfølgende lapp til saga og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner: Sylindervolum (slagvolum): 125 kubikkcentimeter Effekt: 5,2 hestekrefeter [også oppgitt til 6 hk ved 5200 omdreininger per minutt] Vekt: 13,2 kg [også oppgitt til 12,9 kg] Saga trenger oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo