1
11
100
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Viking beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å ha noen få mangler: forgasser, luftfilter, skrue i dekselet på toppen av sylinderen og lokk til oljetanken. Den fremre håndtaksbøylen og det bakre håndtaket har polstring/håndtak av skomgummi overtrukket med gummi. Gummipolstringen er nærmest vekkslitt på det bakre håndtaket og skomgummien er i ferd med å smuldre opp. Lakken er delvis vekkslitt på den fremre håndtaksbøylen. Registrator har ikke sikre opplysninger,men antar at kjedet og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker ligger på hver side, utenpå, sverdet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Saga har samme motor som Jobu Jonior med flottørforgasser, men Viking er utstyrt med sentrifugalclutch. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga, har den disse tekniske spesifikasjonene: Sylindervolum: 76 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter Vekt: 11,2 kg Kjedehastighet: 4,9 meter per sekund
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo