1
11
100
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Remington Bantam påmontert sverd og sagkjede. På sverdet er det noe innslag av rust. Hendelen for choke stikker fram fra en spalte under det brune dekselet på toppen av sagkroppen. For registrator ser det ut til at saga har noen få mangler, blant annet er det satt inn en kork som erstatning for et mistet lokk til bensintanken. I boka "Motorsager i Norge" fra 2010 er det avbildet en annonse for Remington Bamtam fra 1961. Her gjengis noen av de tekniske spesfikasjonene fra annonsen: Saga har liggende sylinder (i lengderetningen), noe som skulle gi bedre vibrasjonsdemping og membranforgasser som gjorde det mulig å bevege saga i ulike posisjoner, uten at motoren stanset. Kjedet hadde en hastighet på 14 meter i sekundet og ble smurt med trykknappbetjening. Videre var sagas arbeidsvekt oppgitt til 9,7 kg. Bensintanken rommet 0,96 liter. Det vektlegges i annonsen at sverdets topptrinse hadde rullelager.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo