• Coin Forside, teksten "U.S. Marine Corps Forces Europe Africa" rundt en jordklode omkranset av laubærkrans, bak en NATO-stjerne. U.S.M.C. emblem mellom spissene i laubærkransen. Rundt ytterkant av coin, et tau. Bakside: "First to fight", referanse til teksten i "Marine Hymn"; datoen "Nov 10 1775, referanse til Marinekorpset fødselsdag; "Teufel Hunden" (ty. djevelhund) referanse til et kallenavn som ble gitt marinesoldatene under første verdenskrig; "The few the proud", slagord som henspeiler på at Marinekorpset er den minste av USAs våpengreiner; slagordet "Semper Fiedelis" (alltid trofast) under. I senter en dyrefigur, trolig "Teufel Hund".
    Photo: Forsvarets museer
    Photo: Forsvarets museer