• Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet
  • Grå sykkelveske i plast med innvendig treplate til oppstiving av rygg. Tre fester på baksiden til sykkel og to skinnreimer med spenner foran. Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en 
produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin 
egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for 
moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var for  å 
lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i 
vesken og vippet den av bagasjebæreren. Med andre ord er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga. av faren for at veska skal bli vippet av pga. hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.
    Photo: Jærmuseet

Veske

1 comment

  • Veske for tohjulinger er kommet i et hav av varianter, en tid på 1970 og 1980 tallet hadde man en produsent som holdt til i Sandnes på nordsiden av Høyland kirke, som leverte vesker til Jonas Øglænd sin egen sykkelbutikk i Sandnes. Disse veskene er i all hovedsak formgitt med en modell for sykkel og en for moped. Den for sykkel hadde en skrå side som vendte fremover mot pedalene, den skrå siden var forå lage større avstand mellom vesken og hælen som var på pedalen, altså for å unngå at hælen slo opp i vesken og vippet den av bagasjebæreren.

    Mao er den veska som er avbildet så langt jeg kan se, for moped. Pga av faren for at veska skal bli vippet av pga hæl, eller sykkelen eller mopedens risting av humper og annet i veibanen, så fikk de senere ett elastisk feste nede på veska.

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to