• Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Blå og hvit (originalt rød og grå) lastebil med lasteplan med karmer. 3-veis tipp. Røde felger. Dieseldrevet 6-sylindret 4-takts motor (rekkesekser) uten turbo, av typen D50A med motorvolum på 5130 cm3 og ca. 110 Hk. Motoren har direkte innsprøytning og har våte lett utskiftbare sylinderforinger. Girkasse av typen S 5-35-6, den har fem gir der de fire høyeste er synkroniserte. Bilen er 2-akslet med tvillinghjul bak og bakhjulstrekk. Bakaksel med høy og lavgir (kalt Norrlandsveksel), bryteren som betjener dette sitter på girspaken. Tillatt totalvekt er 11500 kg. Tillatt foraksellast er 3800 kg. Tillatt bakaksellast 8000 kg. Original dekkdimensjon skal være 9.00 x 20. Kilometerstand 285178. 12 volt elektrisk system.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Lastebil

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to