View search
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Marthe Skogmo Hansen / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Johnsen, Bjørn / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Johnsen, Bjørn / Ringerikes museum
  • Brodert kant, enten fra en kjole eller en duk. Stoffet er vevd i diamantkypert, men på baksiden er det festet et for av lerretsbinding. Dette ble festet på før boderiet ble gjort. Mange forskjellige sting har blitt brukt i broderiet, blant annet satengsting og kjedesting (noe av dette kan muligens være tamburering). Motivene er både abstrakte og konkrete. Det er blomster (noen av dem ser ut som nelliker), insekter og fugler, men også mer abstrakte bølgemønstre som kan være inspirert av akanthusranker. På midten er det brodert et nett med bølger rundt og et opp-ned hjerte på toppen. 

Stoffet er slitt, særlig langs den nederste kanten. Noen steder er stoffet slitt helt vekk, og bare foret er igjen. Broderiene er imidlertid stort sett intakte. Fargene på forsiden er bleket, baksiden viser de opprinnelige fargene bedre.
    Photo: Johnsen, Bjørn / Ringerikes museum
  • Vest

    Next: Vest

Broderi

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to