• Dorga har 1,23 m messingfortom nærmest ångelen, og 4,65 m tynt snøre som mellomfortom. Baksnøret er av 4-lagd garn og 5 totter. Dorga er påmontert platångel eller skei som viser at den senest er brukt til småsei. 4 lekter i kryss, spikret sammen til en ramme. Rundt rammen er det viklet et to tykkelser av snøre. I det tynnere snøret er festet en jernstreng med søkke av jern. Enden av strengen er formet i en krok, som har festet en krok, antagelig for angel.
    Photo: Christophersen, Thea P. Bjelke / Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museum IKS

Dorgegrind med snøre og søkke