• Fire deler: Angel, forsyn, hilstikke og søkke.
A) Angel. Smidd (?) . Slipet spiss. Ledd som gjør at angelen kan dreie fritt i forhold til forsynet. Dette leddet er noe slitt.
B) Forsyn. Er av jernkjetting.
C) Hilstikke. Denne delen er i overgang mellom snøret og forsynet. Søkket henger i denne. Formet som en bue. Søkket er plassert slik at denne delen blir stående noe på skeive. Forsynet vil dermed henge ut fra selve snøret, og vil ikke vikle seg inn i dette når redskapen kastes ut og synker ned. Bøyd til av tykk ståltråd med tre øyer for feste av snøre, søkke og forsyn.
D) Søkke. Smidd (?) omkring en gjennomgående kjerne av tykk ståltråd som med øyer stikker utenfor i begge ender. En S-krok danner ledd mellom søkke og hilstikke.
    Photo: Albertsen, Ragnar H. / Nordmørsmusea
  • Fire deler: Angel, forsyn, hilstikke og søkke.
B) Forsyn. Er av jernkjetting.
    Photo: Albertsen, Ragnar H. / Nordmørsmusea

Angel med forsyn og søkke