Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea
Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea
Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea
Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea
Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea
Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea
Høvre laget av bjørk og med trekrone. To hull for tømmereimer, 2 x 2 hull for feste av høvreballer. To fester av jern for oppholdsreimer. Bøyle av jern for feste av ryggreim.
DEKOR. Skåret krone. Malt i brunnyanse som var vanlig fra slutten på 1700-tallet frem til 1860-70-tallet.
Photo:
Gudbrandsdalsmusea