• Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum
  • Lastebil på 6 hjul, (to akslet) med bakhjuls drift. Akselavstand 4,2 meter.  I hovedsak oransje. Motoren er en turbomatet 4-sylindret dieselmotor av typen Scania-Vabis DS5, den yter 120 hestekrefter og har et sylindervolum på 5193 kubikkcentimeter. Girkassen er en manuell 5-trinns synkronisert utgave, høy- og lavgir i bakakslingen (two-speed) gir tilsammen 10 gir pluss revers. Bremsene er drevet av trykkluft. Bilen har lasteplan med karmer og et ekstra sett karmer på toppen. Bilen har 3-veis hydraulisk tipp fra Thanstrøm i Halden. Svart interiør, lakkert grå innvendig. Egenvekten er ca. 5,1 tonn, lasteevne ca. 5,825 tonn. Totalvekt 11 tonn.
Farge: paprika rød.
    Photo: Flatmark, Ole Arvid / Norsk vegmuseum

Lastebil

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to