Svingkran, (demontert til 4 deler), der et stubbebryterspill er montert i hoveddelen, den såkalte "kongen". Denne delen har en pigg i nedre enden, som skal stikkes ned i fjellet. Spillet, (heisesystemet), har manuell brems og sveiv. Denne delen har plate fra produsenten. Noe av plata er borte, så løftekapasiteten er usikker, (kanskje 2000 kg).
Utliggerarmen med løpehjul skal festes i nedre del av kongen. Dette er selve kranarmen. Armen kan heves og senkes ved å forandre lengden på kjettingen som skal gå fra armens øverste del og til kongens øverste del. To støttearmer av tre brukes for å støtte kongen i bakkant. Disse har spesielle fester for å kunne tres ned på kongen i øverkant.
Denne krana mangler wire og kjettingen mellom kongen og kranarmen.
Photo:
Norsk vegmuseum
Svingkran, (demontert til 4 deler), der et stubbebryterspill er montert i hoveddelen, den såkalte "kongen". Denne delen har en pigg i nedre enden, som skal stikkes ned i fjellet. Spillet, (heisesystemet), har manuell brems og sveiv. Denne delen har plate fra produsenten. Noe av plata er borte, så løftekapasiteten er usikker, (kanskje 2000 kg).
Utliggerarmen med løpehjul skal festes i nedre del av kongen. Dette er selve kranarmen. Armen kan heves og senkes ved å forandre lengden på kjettingen som skal gå fra armens øverste del og til kongens øverste del. To støttearmer av tre brukes for å støtte kongen i bakkant. Disse har spesielle fester for å kunne tres ned på kongen i øverkant.
Denne krana mangler wire og kjettingen mellom kongen og kranarmen.
Photo:
Norsk vegmuseum
Svingkran, (demontert til 4 deler), der et stubbebryterspill er montert i hoveddelen, den såkalte "kongen". Denne delen har en pigg i nedre enden, som skal stikkes ned i fjellet. Spillet, (heisesystemet), har manuell brems og sveiv. Denne delen har plate fra produsenten. Noe av plata er borte, så løftekapasiteten er usikker, (kanskje 2000 kg).
Utliggerarmen med løpehjul skal festes i nedre del av kongen. Dette er selve kranarmen. Armen kan heves og senkes ved å forandre lengden på kjettingen som skal gå fra armens øverste del og til kongens øverste del. To støttearmer av tre brukes for å støtte kongen i bakkant. Disse har spesielle fester for å kunne tres ned på kongen i øverkant.
Denne krana mangler wire og kjettingen mellom kongen og kranarmen.
Photo:
Norsk vegmuseum
Svingkran, (demontert til 4 deler), der et stubbebryterspill er montert i hoveddelen, den såkalte "kongen". Denne delen har en pigg i nedre enden, som skal stikkes ned i fjellet. Spillet, (heisesystemet), har manuell brems og sveiv. Denne delen har plate fra produsenten. Noe av plata er borte, så løftekapasiteten er usikker, (kanskje 2000 kg).
Utliggerarmen med løpehjul skal festes i nedre del av kongen. Dette er selve kranarmen. Armen kan heves og senkes ved å forandre lengden på kjettingen som skal gå fra armens øverste del og til kongens øverste del. To støttearmer av tre brukes for å støtte kongen i bakkant. Disse har spesielle fester for å kunne tres ned på kongen i øverkant.
Denne krana mangler wire og kjettingen mellom kongen og kranarmen.
Photo:
Norsk vegmuseum
Svingkran, (demontert til 4 deler), der et stubbebryterspill er montert i hoveddelen, den såkalte "kongen". Denne delen har en pigg i nedre enden, som skal stikkes ned i fjellet. Spillet, (heisesystemet), har manuell brems og sveiv. Denne delen har plate fra produsenten. Noe av plata er borte, så løftekapasiteten er usikker, (kanskje 2000 kg).
Utliggerarmen med løpehjul skal festes i nedre del av kongen. Dette er selve kranarmen. Armen kan heves og senkes ved å forandre lengden på kjettingen som skal gå fra armens øverste del og til kongens øverste del. To støttearmer av tre brukes for å støtte kongen i bakkant. Disse har spesielle fester for å kunne tres ned på kongen i øverkant.
Denne krana mangler wire og kjettingen mellom kongen og kranarmen.
Photo:
Norsk vegmuseum
Svingkran, (demontert til 4 deler), der et stubbebryterspill er montert i hoveddelen, den såkalte "kongen". Denne delen har en pigg i nedre enden, som skal stikkes ned i fjellet. Spillet, (heisesystemet), har manuell brems og sveiv. Denne delen har plate fra produsenten. Noe av plata er borte, så løftekapasiteten er usikker, (kanskje 2000 kg).
Utliggerarmen med løpehjul skal festes i nedre del av kongen. Dette er selve kranarmen. Armen kan heves og senkes ved å forandre lengden på kjettingen som skal gå fra armens øverste del og til kongens øverste del. To støttearmer av tre brukes for å støtte kongen i bakkant. Disse har spesielle fester for å kunne tres ned på kongen i øverkant.
Denne krana mangler wire og kjettingen mellom kongen og kranarmen.
Photo:
Norsk vegmuseum