• Samlingen  består av  to deler.  Den ene er paleontologiske materialer - marine skjell og ferskvannsfossiler. Den andre er  forskjellige arkeologiske funn plus noen modeller. I de paleotologiske gruppene  ( snegler og mollusker) er funnsted, tidspunkt og "finner" notert i en del av prøveboksene. Det arkeologiske materialet ( med steinalder redskap) er i liten grad lokalisert. Den paleotologiske samlingen med ferskvannsfossiler er unik.
    Photo: Vitenparken Campus Ås

Geologisk samling m/unik ferskvannsfossiler.