• Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • Blixt 98 cm3. Rød (vinrød), motorsykkel med pedaler, forbrenningsmotor og vedgassgenerator. 
Motorsykkelen er en BLIXT lettvekts motorsykkel fra 1936 med en 98 cc, en-sylindret totaktsmotor av fabrikat Fichtel & Sachs som yter 2,5 hk og går på bensin.
Generatoren er av fabrikat Åsbrink, type Sperco lI, og laget primært for bruk med trekull. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Motorsykkelen har 2 gir og veier 73 kilo.
Den er 72 cm bred, 210 cm lang, og ...høy...
På hele sykkelen er det 1 sitteplass.
Det er montert pumpe til dekkene på ramma og et brannslukkingsapparat bak på sykkelen.
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum

Motorsykkel

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to