To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum
To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
Photo:
Stormbringer, Eirik
/
Norsk vegmuseum