• Vest, Silke. Krage, Brede slag. Krage, snipp, splitt i nakke og sydd hull på hver side av splitt. Kragen antakelig reparert pga. slitasje; har oppr. vært høyere i nakken. Dobbeltspent, brede slag. 4 sett knapper trukket med vestestoff. Stikklomme på hvert forstykke.
Forstykkene i sort satin silke. Brodert, bord langs nedre kant, front og slag, spredte blomster.
Rygg i 2 lag lett linstoff, hvitt for og sort utside. Spensel ryggens stoff med 3 serr håndsydde hull for snortrekking.

Giver er Reidar Lauritz Hansen, Drøbak og Oslo.
Denne vesten er etter Konsul og skipsreder Parr Samuelsen. 1800-1820. Parr Samuelsen familien er en markert familie i Drøbaks historie.

Vest