• Fotball, landslag: Magnar Isaksen fra Kristiansund er med .

Bronselaget er betegnelsen på det norske fotballandslaget som i OL i Berlin i 1936 tok en overraskende tredjeplass den 3. august 1936. I de innledende rundene vant det norske laget over Tyrkia (4–0) og Tyskland (2–0), sistnevnte kamp med blant andre Adolf Hitler og Joseph Goebbels blant tilskuerne. Kampen ble spilt på Poststadion.
Sitat:	"En dramatisk, nervepiskende kamp, hvor tyskere ikke helt fortjent ligger under med 2:0. Føreren er helt oppglødd, jeg kan knapt beherske meg. En sann nervepåkjenning. Publikum raser. En kamp som ingen før den. Spillet som massesuggesjon.	"
– Joseph Goebbels, dagbok

I semifinalen ble det et tap mot Italia (1–2), og i bronsefinalen ble Polen slått 3–2.

Bronselaget
Bak fra venstre: Brustad, Isaksen, Kvammen, Ulleberg, Holmberg, Martinsen, Frantzen, Juve. Foran fra venstre: Eriksen, Johansen, Holmsen.

Spillerne var:

Henry «Tippen» Johansen, Vålerengen (4)
    Fredrik Horn, Lyn (1)
    Nils Eriksen, Odd (4)
    Frithjof Ulleberg, Lyn (4)
    Øyvind Holmsen, Lyn (3)
    Jørgen Juve, Lyn (kaptein) (4)
    Rolf Holmberg, Odd (4)
    Sverre Hansen, IF Fram (1)
    Magdalon Monsen, Hardy (1)
    Odd Frantzen, Hardy, (3)
    Reidar Kvammen, Viking (4)
    Alf Martinsen, Lillestrøm (4)
    Magnar Isaksen, Lyn (3)
    Arne Brustad, Lyn (4)

(tallet bak angir antallet OL-kamper vedkommende spilte)

Lagets trener var Asbjørn Halvorsen. Norges Fotballforbunds uttakningskomité besto foruten Halvorsen av Ludvig Christiansen og Einar Gundersen.

Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Fotball, landslag: Magnar Isaksen fra Kristiansund er med . Bronselaget er betegnelsen på det norske fotballandslaget som i OL i Berlin i 1936 tok en overraskende tredjeplass den ...