• 4.mai 1983 var Ragin Wenk-Wolff solist med Kristiansund Symfoniorkester KSO i Brahms fiolinkonsert, på Atlanten vgs og i Folkets Hus.

Ragin Wenk-Wolff er en norsk fiolinist. Hun gjorde en oppsiktsvekkende debut som 17-åring og har skapt et kjent internasjonalt navn som solist. Ragin har senere hatt konserter flere steder i både Europa og USA. Både norske (blant andre Johan Kvandal og Ragnar Søderlind) og utenlandske komponister har skrevet musikk for henne.

Ragin har utdanning fra Østlandets Musikkonservatorium, Norges musikkhøgskole og Manhattan School of Music.

Fiolin, solist. Jente, kvinne. Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

4.mai 1983 var Ragin Wenk-Wolff solist med Kristiansund Symfoniorkester KSO i Brahms fiolinkonsert, på Atlanten vgs og i Folkets Hus. Ragin Wenk-Wolff er en norsk fiolinist. Hun ...