• Høvåg bru over Naudesund fotografert før den gamle bru ble revet. Den nye vegbrua ble åpnet 7. sept. 1952. Buebru  i betong. Lengde 89,50 meter. Kilde: Statens vegvesen sitt bruregister "Brutus."
Bilde 2) Naudesund bru, bygget 1915-1916. Konstruert av E. N . Horgen. Brua er en skråstagsbru der deler av brua kan åpnes: "Det bestaar av 2 utkragede konsolbærere, fæstet ved forankringer i land, et midtparti hvilende paa en ca. 12 m høi jernpillar og en ruullebro med 6,5 m åpning". Kilde: artikkel av vegsjef J. B. Irgens i Lillesandsposten 19-01-1973. Fotoet er skannet fra den nevnte artikkelen i Lillesandsposten.
(Informant:  Harald Tallaksen)
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum