• Kátjá-Ovllá Biret, Berit Marie Olsdatter Vuolab, r. 9.4.1891, j. 10.9.1982, loggumin bessiid vealuhuvvon sojiin. Bessiid goikadedje ja atne daid cahkkehit dola cahkkehassan goađis, dahje go ledje duoddaris. Biret Márjjá mielas lei soahkemuoraid máihli (álus) hui njálgga. Dan faskkui niibbiin muoras go soagis lei bárkku váldán. Su duohkin gáiccat, maid láve guođđit verddiid dahje fulkkiid lusa mearragáddái go čakčat fas johttádedje johte Kárášjohkii, ja viežžat fas go Bissojotvárrái jovde giđđat. Son láve bahčit gáiccaid.  Sus lei de mielki ja beasai vustet.

Berit Marie Olsdatter Vuolab, f. 9.4.1891, d. 10.9.1982, flekker never fra felte bjørkestammer. Never ble tørket og brukt til opptenning i goahtien, eller når de var på  vidda. Berit Marie likte bjørkesevjen veldig godt. Hun skrapte den fra bjørkestammen etter at barken var fjernet. Bak henne ser vi geitene som hun pleide å lemne hos venner og slekta ved kysten, før flytting til vinterbeitet i Karasjok, og hente igjen når familien var tilbake på Børselvfjellet om våren. Hun melket geitene. Da hadde hun melk og kunne yste ost.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kátjá-Ovllá Biret, Berit Marie Olsdatter Vuolab, r. 9.4.1891, j. 10.9.1982, loggumin bessiid vealuhuvvon sojiin. Bessiid goikadedje ja atne daid cahkkehit dola cahkkehassan goađis,...