• Husflidskolen. .Møre og Romsdal husflidsskole kom i gang på Kviltorp i 1948. Skolen hadde fra 1972 1-årig kurs i søm, vev og dessuten tilbud for aktivitetsledere, halvårskurs i tekstilforming og i forming. Fra 1976 tilbydde skolen skolegang i tegning/form og farge. I 1977 fikk skolen andreårskurs i forming, søm, veving og aktivitørutdanning. I 1979 skifta skolen navn til Kviltorp videregående skole.
    Photo: Birkeland / Romsdalsmuseet

Husflidskolen. .Møre og Romsdal husflidsskole kom i gang på Kviltorp i 1948. Skolen hadde fra 1972 1-årig kurs i søm, vev og dessuten tilbud for aktivitetsledere, halvårskurs i tek...