• Gruppebilde fra Kjølseth Brenneri på Skreia, Østre Toten. To bilder der nr. to er et utsnitt av nr. en. Mannen helt til høyre i midtre rekke er Nils Elvsveen, farfar til eieren av bildet. Far til eieren, Nils Fosslie , f.1886, fortalte at det var en tysk fotograf som gikk rundt i bygdene og tok bilder. Han gikk og leide med seg en bjørn. Martin Fosslie fortalte at han ofte gikk over Totenbygdene. Senere var det en gang at tyskeren og bjørnen røk uklare, Maurits mener dette hendte på Hedmarken. Fotografen ble drept av bjørnen som hadde vært hans venn og følgesvenn.
    Photo: Mjøsmuseet
    Photo: Mjøsmuseet

Gruppebilde fra Kjølseth Brenneri på Skreia, Østre Toten. To bilder der nr. to er et utsnitt av nr. en. Mannen helt til høyre i midtre rekke er Nils Elvsveen, farfar til eieren av ...