• Flott landskap i nord. Bildet viser rasteplass i Flæsa i Vestvågøy, fotografert i 1993.
Rasteplass Flæsa er ved E -10 og ble anlagt da vegstrekningen  mellom Leknes og Napp ble bygd sist på 1980 tallet. Den undersjøiske tunnelen under Nappstraumen ble åpnet i 1991.
Bilde 2 viser Helgelandsbrua som ble tatt i bruk i 1991.

Tre kandidater til Vakre vegers pris fra Nordland. Rasteplass Flæsa, Bru Dolstad, Helgelandsbrua. Les om vakre vegers pris i "Referanser" lenger ned på siden.
    Photo: Steinsgård Arne Wilfred / Norsk vegmuseum
Bilde 2 viser Helgelandsbrua som ble tatt i bruk i 1991.

Photo: Steinsgård Arne Wilfred / Norsk vegmuseum

Rasteplass Flæsa i Vestvågøy i Nordland