• Vegvesenets hus ved riksveg 70 på Gjøra i Sunndal kommune - også kalt for ingeniørhytta.

Det ble oppført til kontor og forpleiningshus for oppsynsmann og overnattingssted for ingeniører fra vegkontoret. Huset var i bra stand med god isolering og innlagt vann og WC, men det sto litt for nært riksvegen. På andre siden av vegen står et bygg som ble tatt i bruk på 1950-tallet  som verksted, lager og garasjebygg .

Huset er nå revet for å gi plass til en rasteplass mens det kombinerte verkstedet, lageret og garasjebygget fremdeles står der.

(Kilde: Merking bak på bilde og informasjon fra pensjonerte ansatte i Statens vegvesen)
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum