• Utenfor Surnadal vegstasjon på Øye i Surnadal som ble tatt i bruk i 1972. Stasjonen var den første i Møre og Romsdal av Vegdirektoratets "standard"-modell.

Fra venstre: Gudmund Fiske, ukjent, vegmester John O. Husby og oppsynsmann Amund Sylte.

Bygningen inneholdt kontorfløy, verksted, garasje og et stort lagerrom. Sentralen lå strategisk til for vedlikeholdsdistrikt T-11, som omfattet kommunene Halsa, Surnadal, Rindal og Aure, og strekte seg geografisk fra øverst i Rindal til Halsa og fra Engdal til Kvanne.

Selve bygningen, samt planeringen av den store opplagsplassen rundt bygget, kostet 1,2 millioner kroner.

I 1977 ble det bygget et felleslager for anlegg- og vedlikehold og i 1979/1980 ble det bygget et nytt 180 m² stort lagerbygg.

(Kilder: Statens vegvesen i Møre og Romsdal sitt interne magasin "Veg og Virke", numrene 3/1972 og 4/1974, informasjon skrevet bak på foto samt informasjon innhentet fra pensjonerte vegfolk.)
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Surnadal vegstasjon på Øye i Surnadal som ble tatt i bruk i 1972