• Treskelag og andre hjelpere foran låven på Boksrud i Totenvika en gang før 1898. Jenta foran lolasset er Karen Grønlund (g. Aaberg, f.22.10.1886). Dame med rive er enke Anette (senere gift for andre gang med Johannes Fjeldhaug) med barna sine Juline Boksrudstuen (g.Løkkebakken, f.1890) og Hans Boksrudstuen, senere Tangsveen. Mannen helt til høyre er antakelig Hans Englund som var maskinsjef. Foran "sylinder'n" ser en sekker med ved. Gamlekara kalte dampmaskinen "sølinder'n".
    Photo: Mjøsmuseet

Treskelag og andre hjelpere foran låven på Boksrud i Totenvika en gang før 1898. Jenta foran lolasset er Karen Grønlund (g. Aaberg, f.22.10.1886). Dame med rive er enke Anette (sen...