• Molde by sett fra nord., De to marinefartøyene på bildet er et tyske slagskip av Westfalen klassen (også kalt Nassau klassen, etter søsterskipet som ble først ferdigstillet). Det første av disse, SMS Nassau, ble ferdigstillet i oktober 1909. Bildet er derfor tatt i perioden 1910 - 1914 (utbruddet av 1.vk.)
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

Molde by sett fra nord., De to marinefartøyene på bildet er et tyske slagskip av Westfalen klassen (også kalt Nassau klassen, etter søsterskipet som ble først ferdigstillet). Det f...

1 comment

• De to marinefartøyene på bildet er et tyske slagskip av Westfalen klassen (også kalt Nassau klassen, etter søsterskipet som ble først ferdigstillet). Det første av disse, SMS Nassau, ble ferdigstillet i oktober 1909. Bildet er derfor tatt i perioden 1910 - 1914 (utbruddet av 1.vk.)