• Finnset bru i Eikesdalen i Nesset kommune i Møre og Romsdal.

Brua stod ferdig i 1923 og kostnadene var kr. 6 721,42 som ble dekt med en halvpart hver av Møre fylke sitt vegfond og Eresfjord- og Vistdal kommune.

Den første Finnsetbrua var i privat eie og ble tatt av flom i 1871. Ny bru var under oppføring 1887 og ble senere erstattet av brua bygd ferdig i 1923. Veg opp til husa på Finnset stod ferdig i 1926. Husa brant ned i februa1928, men ble raskt bygd opp igjen.

(Kilde: Heftet "Vegbygging og vegvedlikehald i Eikesdalen" fra 1984. Forfattere: Bjarne Rekdal (tekst) og Bjørn Austigard (billedredigering, billedtekster og formgjeving.)

Vegen er senere lagt om og ny bru plate/betong bru stod ferdig i 1982.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Finnset bru i Eikesdalen i Nesset kommune