• Grytnes steinhvelvbru nedstrøms, ved riksvei 660 mellom Bugge og Eresfjord i Nesset kommune. Riksvei 660 ser en bak steinhvelvbrua. Brua går over Grytneselva og ble i 1969 erstattet av ei ny bru som ligger nedstrøms for den gamle.

Det er usikkert når steinhvelvbrua ble bygd, men i boka "Om samferdsel i Møre og Romsdal, del II: Samfunn og ferdsel", forfatter: Arne Inge Torvik m.fl., står det skrevet på side 378 at byggingen av vegparsellen Syltebø-Hagbø ble utført i 1898-1901. En kan derfor anta at brua er bygd i det tidsrommet.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Grytnes steinhvelvbru ved riksvei 660 mellom Bugge og Eresfjord i Nesset kommune