• Veg- og brusambandet på riksveg 654 mellom Gurskøya og Leinøya i Herøy MR.

Til venstre er fyllingen mellom Blankholmen og Jensholmen. Steinbruddet i midten var landingsplass for helikopteret. I forbindelse med den offisielle åpningen av Herøybrua 04. september 1976 av Kong Olav, var det mange ulike fartøy som deltok i paraden.

Prosjektet på ca 2 450 meter, inneholdt bl.a. Herøybrua (544 meter) mellom Røyra og Blankholmen, 700 meter fylling i sjø, 5 – 30 meter djupt, Blankholmen – Jensholmen og Nautøya – Staken, samt Stokksundbrua (230 meter).
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Offisiell åpning 04. september 1976 av veg- og brusambandet på riksveg 654 mellom Gurskøya og Leinøya i Herøy i Møre og Romsdal