• Bildet viser «Fagerhaug» Sivertvegen 16 i Moldelia..Huset ble flyttet fra Nesje til Moldelia rundt 1911. Huset ble opprinnelig bygd i 1835 som et kårhus men ble til tider brukt som skolestue..Eiendommen «Fagerhaug», som Jørgen Nesje kjøpte av «Fars Minde», grenset mot Sivertplassen i vest og gikk helt ned til elva som nå går i rør, men som den gang rant fra muséet og østover der hvor svømmehallen i Idrettens hus står og videre nedover Idrettsvegen. Simon Åndahl kjøpte seinere den «snippen» som var nedenfor Moldelivegen, og han bygde sitt hus der.
    Photo: Jørgen A Moen f.23.05.1909 d.11.07.1975? / Romsdalsmuseet

Bildet viser «Fagerhaug» Sivertvegen 16 i Moldelia..Huset ble flyttet fra Nesje til Moldelia rundt 1911. Huset ble opprinnelig bygd i 1835 som et kårhus men ble til tider brukt som...