• Rassikring på riksveg 650 i Stordal i Møre og Romsdal, på den 6,7 km lange parsellen mellom Seljeneset og Visettunnelen.

Som en del av med rassikringsprosjektet ble det bygget mange nye bruer av ulik størrelse.

Flatebergbrua på Dyrkorn, like ved utløpet av Stordalstunnelen, har en total lengde på 161 meter og ble ferdig i 1998. Brua er ei Bjelkebru, NOT m/samvirke, bygget i Spennbetong. ( Kilde: Statens vegvesen sitt bruregister "Brutus".)

Brua er ei såkalt "halvbru". Det vil si at øvre side av brua hviler på eksisterende veg/mur mens nedre del bæres av betongsøyler. (Kilde: Statens vegvesen i Møre og Romsdal sitt interne magasin "Veg og Virke" nr. 1/1998).
    Photo: Øverland, Reidun / Norsk vegmuseum

Bygging av tunnel og veg i forbindelse med rassikring på riksveg 650 Stordal-Ørskog