• Rassikring på riksveg 650 i Stordal i Møre og Romsdal, på den 6,7 km lange parsellen mellom Seljeneset og Visettunnelen.

07.08.97 kl. 1605 sørgde 400 kilo dynamitt for gjennomslag i Stordalstunnelen. (Informant: Anleggsleder Kristen Leganger).

Et tunnelgjennomslag er en milepæl for alle og det må markeres. Anleggsleder Kristen Leganger fulgte tradisjonen og "skjenka" røysa, mens det vart en liten, liten en på arbeiderene. (Kilde: Statens vegvesen i Møre og Romsdal sitt interne magasin "Veg og Virke" nr. 4/97.)
    Photo: Skarbø, Bjørn Steinar / Norsk vegmuseum

Bygging av tunnel og veg i forbindelse med rassikring på riksveg 650 Stordal-Ørskog