• To militære lastebilar med soldatar på lasteplanet. Sekkar i grind på førarhustaket. Lastebil nr. to har norsk flagg..Trolig er bilde fra mai 1945. .Begge lastebilene er Volvo LV-110 serie som ble kjøpt inn til de norske polititroppene i Sverige under krigen, og kom hit ved frigjøringen. 110-serien ble produsert 1940-46, populært kalt spiss-snute, pga formen på fronten. Begge bilene har N malt på forskjermene. Se ellers Asbjørn Rolseth: Norsk lastebilleksikon bind 2 s. 312.
    Photo: Birkeland / Romsdalsmuseet

To militære lastebilar med soldatar på lasteplanet. Sekkar i grind på førarhustaket. Lastebil nr. to har norsk flagg..Trolig er bilde fra mai 1945. .Begge lastebilene er Volvo LV-1...

1 comment

• Det er nok mai 1945. Begge lastebilene er Volvo LV-110 serie som ble kjøpt inn til de norske polititroppene i Sverige under krigen, og kom hit ved frigjøringen. 110-serien ble produsert 1940-46, populært kalt spiss-snute, pga formen på fronten. Begge bilene har N malt på forskjermene. Se ellersAsbjørn Rolseth: Norsk lastebilleksikon bind 2 s. 312.