• Nerparken 1977. serie.  Bussen til flyplassen avgår fra Braaten SAFE kontor i Tinghuset. Til vestre på bildet ses en buss fra Kristiansund Frei Billag. Selskapets busser var lakkert i grå-blå med rødt tak og gule felt rundt vinduene. Denne bussmodellen ble levert ca. 1970-1974 og viser at bildet ikke er tatt før 1970. (info:
Sveinung Berild)   -Foto fra parkeringsplassen på Kongens plass på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi i bakgrunnen ser pågående arbeid i det som i dag er Sparebank1 Nordvest sin tomt i Langveien 21.  Fotograf er Nils Williams. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Nerparken 1977. serie. Bussen til flyplassen avgår fra Braaten SAFE kontor i Tinghuset. Til vestre på bildet ses en buss fra Kristiansund Frei Billag. Selskapets busser var lakker...

1 comment

• Til vestre på bildet ses en buss fra Kristiansund Frei Billag. Selskapets busser var lakkert i grå-blå med rødt tak og gule felt rundt vinduene. Denne bussmodellen ble levert ca. 1970-1974 og viser at bildet ikke er tatt før 1970.