• Banklinebåten «Aukraværing» gikk på grunn i Reksundet i Averøy i morgentimene 2.mai 1986. Båten ble liggende med sterk slagside etter hvert som sjøen falt utover dagen. Redningsskøyta M/S «Platou» prøvde å dra den 106 meter lange båten av grunnen, men måtte gi opp, og vente på både floa og flere båter. Skipper Eivind Horremsvik klaget på oppmerkingen av sundet da Tidens Krav snakket med ham samme dag. Kystverkets Jon Harald Fjørtoft svarte med at de ville se på muligheten for å sette ut flytende markører. Regningen for dette ville han sende til fiskemottakene i området. Båten hadde 75 tonn fisk om bord da ulykken skjedde. Verken båt eller mannskap ble skadet i grunnstøtingen. (Foto: Roald Sevaldsen)  -- Fartøyet M-124-AK "Aukraværing" TK 02.05.86. Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Banklinebåten «Aukraværing» gikk på grunn i Reksundet i Averøy i morgentimene 2.mai 1986. Båten ble liggende med sterk slagside etter hvert som sjøen falt utover dagen. Redningsskø...