• Fra en veteranbiloppvisning på Atlanterhavsveien mellom Averøy og Eide i Møre og Romsdal. Atlanterhavsveien er en veistrekning på 8.274 meter. Anlegget består av åtte broer på til sammen 891 meter og går over holmer og skjær. Veien kostet 122 millioner i 1989 og var delvis bompengefinansiert. Anlegget ble åpnet 7. juli 1989 og bommen ble fjernet i juni 1999. Atlanterhavsveien er landets åttende best besøkte naturbaserte turistattraksjon (2004) med 283.500 besøkende. Veistrekningen er foreslått vernet i "Nasjonal verneplan for veger, bruer og vegrelaterte kulturminner." (Kilde: Wikipedia Norge).
    Photo: Nordmørsmusea

Fra en veteranbiloppvisning på Atlanterhavsveien mellom Averøy og Eide i Møre og Romsdal. Atlanterhavsveien er en veistrekning på 8.274 meter. Anlegget består av åtte broer på til ...