• E10 Vegåpning av Hadselbrua, Hans Majestet Kong Olav V åpnet  brua 26. august 1978.
Bilde 2) Innvielsen av bruene i Vesterålen. Kongen ankommer og hilser på vertskapet - styret i Vesterålsbruene A/S. Hadselsbrua 26. august 1978.  Tidligere ordfører Kristiansen i Hadsel står ved siden av Kongen.

Offisiell åpning av Vesterålsbruene. Vesterålsbruene er betegnelsen på de 4 bruene Andøybrua, Kvalsaukan bru (Kvalsaukbrua), Sortlandsbrua og Hadselbrua i Vesterålen. A/S Vesterålsbruene var også navnet på selskapet som ble stiftet for å håndtere bruprosjektene.

Bilde 3) Sortlandsbrua (omtalt i nr.3-74) ble åpnet 4. juli 1975. Sortland, Nordland.

Hans Majestet Kong Olav V åpnet Hadselbrua 1978