• Sjekk sted : den gamle Bjørnfjellveien man ser i rutene 4-5, siden bildet ble tatt i 1969. Dagens mellomriksvei ble utbedret på 1980-tallet.
De lyse partiene i bilde 4 og 5 på den gamle Bjørnfjell-veien kalte vi for Kvitbergan. Det voks mye bringebær der, og vi syklet dit som unger for å plukke bær i de bratte urene
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Sjekk sted : den gamle Bjørnfjellveien man ser i rutene 4-5, siden bildet ble tatt i 1969. Dagens mellomriksvei ble utbedret på 1980-tallet. De lyse partiene i bilde 4 og 5 på den...