• Leirvik Nr 18 Fjøs Nr 19 bolighus bygget av Jentoft Hansen, eies nu av Torbjørn Nygård
Nr 27 Eies idag av Torbjørn Nygård. Nr 30 Bygget av Øivind Nygård ca. 1950, eies idag av Torbjørn Nygård. Nr 38 Her bodde Ole og Lydia Kildal, eies idag av Torbjørn Nygård. Huset i rute nr 27 ble eid av Arvid Simonsen fram til slutten av 1990-årene. Han er opprinnelig fra en av gårdene i Gjeisvik (Geisvik), sønn av Anna Simonsen, som ble drept i bombeangrep i hjemgården 17. mai 1940. Kristian Jørgensen: Huset i rute 38 var tidligere eid av Erland Erlandsen i mange år. Etter dette ble dette kjøpt av Erlands datter Solfrid og Kai Eberstein. Disse bodde der en lang tid, og huste stod tomt i lang tid etter dem flyttet ut. Kai skal visst bo på Øyjord nå, på nordsiden mot Bjerkvik. vei langs E6/E10 mot Narvik. Nærmere bestemt i det sør-østre veikrysset til Øyjord. Avkjøringen ses i rute 43/44.  Dette ble kalt Oladalen etter Ole Kildal og også Brudalen etter Bruelva som renner her. I huset i 27 bodde Karl Strand med familien ca 1 år etterat de kom fra Amerika 1956 eller 57.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Leirvik Nr 18 Fjøs Nr 19 bolighus bygget av Jentoft Hansen, eies nu av Torbjørn Nygård Nr 27 Eies idag av Torbjørn Nygård. Nr 30 Bygget av Øivind Nygård ca. 1950, eies idag av Tor...