• Håkvik
Gården i rutene 15-16; familien Taraldsvik. Gamle A-klinikken i rutene 9-10.
Rute 15-16: Jeg mener det var familien Sjølander som eide gården omlag da bildet ble tatt. Siden var den i eie av Taraldsvik, men nå er det Frode Sjølander som eier og driver gården som "Heimstad Gård" med ridning og dyr for barn og voksne?
livisak: Rute 19 er hos Ella og Birger Benjaminsen, og rute 21 er hos Garnes.
Kan 26 være hos Kåre Munkli?
Kan huset i rute 38 være Asbjørn Dalbu sitt? Rute 15-16 var i sin tid tilhørende Oskar Sjølander, som var morfar til Frode Sjølander. Han driver i dag 4H-gården. rute 38 er opprinnelig hytte som Asbjørn Dalbu overtok etter Erling Folde. Denne tomta er i dag delt og der står to nyere hus der. Rute 40 er Leif Andreassen og 45 er Magnus Bergums hytte som i dag er stort hus bygd av Eivor Bergum og solgt til Trond Fagerthun. Rute 26 er der Kåre Munkli har bygd, og hans datter (meg) har overtatt 27 og bygd nytt hus der. Rute 10 er den gamle A-klinikken.
T. M. Munkli: I rute 23 er hytta til toller Grøttem. Ei av veldig mange hytter som ble bygd om til bolighus. I dag bor Haldis Johansen der.
    Photo: Museum Nord
  • Håkvik
Gården i rutene 15-16; familien Taraldsvik. Gamle A-klinikken i rutene 9-10.
livisak: Rute 19 er hos Ella og Birger Benjaminsen, og rute 21 er hos Garnes.
Kan 26 være hos Kåre Munkli?
    Photo: Museum Nord

Håkvik Gården i rutene 15-16; familien Taraldsvik. Gamle A-klinikken i rutene 9-10. Rute 15-16: Jeg mener det var familien Sjølander som eide gården omlag da bildet ble tatt. ...