• Håkvik
Gården til Bernt Braseth (rutene 27-30), nåværende eier er yngste sønn: Eivind Braseth. Huset i rute 23 tilhørte Arne Braseth - mangeårige vaktmester på Ankenes Ungdomsskole.
I rutene 18/19- huset til Petter Høgseth, rute 23- huset til Olaug og Arne Braseth og i rute 22 huset til Margith og Julian Johansen. Disse tre husene er omgjort til generasjonsboliger. Eivind Braseth har bygd nytt hus i rute 28/29. det gamle huset er revet.
I rute 15 er huset til Harald Andreassen.
    Photo: Museum Nord
  • Håkvik
I rute 15 er huset til Harald Andreassen.
    Photo: Museum Nord

Håkvik Gården til Bernt Braseth (rutene 27-30), nåværende eier er yngste sønn: Eivind Braseth. Huset i rute 23 tilhørte Arne Braseth - mangeårige vaktmester på Ankenes Ungdomsskol...