• Strandås
Huset i rute 28 tilhørte Kåre Munkli, opprinnelig fra Håkvikdal.  Huset i rute 23 tilhørte Helge Munkli, Kåre`s bror. De er oppvokst ca i rute 16. Huset og fjøset til høyre tilhørte Gudrun og Peder Zahl. Til venstre bodde i mange år fam. Kehus.
T. M. Munkli: Huset til Helge Munkli er i rute 28. Dette er imidlertid solgt til fam. Ulriksen og restaurert.  I rute13 ser vi gården til Magnus Åsli. I dag bor sønnen Atle der. Han har revet gammelhuset og bygd nytt.
    Photo: Museum Nord
  • Strandås
    Photo: Museum Nord

Strandås Huset i rute 28 tilhørte Kåre Munkli, opprinnelig fra Håkvikdal. Huset i rute 23 tilhørte Helge Munkli, Kåre`s bror. De er oppvokst ca i rute 16. Huset og fjøset til hø...