• Skjomnes. Ytre Strand: rute 14,15,16 er vel hos Nilly og gjermund Jakobsen på Skjomnes.
Huset i rute 11 tilhører Jon Kristiansen og er en del av eiendommen som Simon Kristiansen hadde i sin tid. Dette huset ligger bak trærne i rute 18/19. Senere bygde også Sverre, sønn nr 2 i rute 17.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Skjomnes. Ytre Strand: rute 14,15,16 er vel hos Nilly og gjermund Jakobsen på Skjomnes. Huset i rute 11 tilhører Jon Kristiansen og er en del av eiendommen som Simon Kristiansen ...