• Stadionbakken fra 43 til 31 og Sandmyrveien inn rute 24. Husene i Sandmyrveien er bygget ca.1914 til 1916. Mellom 3 og 11 ser vi nåværende OVDS direktør bolig
Det store bygget i rutene 38 - 40, er det såkalte tuberkulosebygget til Narvik Sykehus.
Lasarettet rett nedfor sykehuset, i Villaveien - som senere ble barnehage. Det gamle tuberkulosehjemmet,  stod ennå på begynnelsen av 1970-tallet. Nå er det parkeringsplass til sykehuset der bygget stod.
Det første huset i Blomsterveien er under bygging 17. Tomtene på nedsiden av Villaveien gikk helt ned til tomtene i Parkveien. Tror deler av selve veilegemet ble etablert delvis i tomtene i Parkveien, mens boligtomtene ble utskilt fra tomtene i Villaveien. Det var vanlig at beboerne i Villaveien solgte "gammel" gården og bygde selv i den utskilte delen i Blomsterveien. De enste gårdene som ikke fradelte tomt på 50-tallet var Villaveien 36, 38 og 40. Nr 38 har fradelte i 1991, og nr 36 etter år 2000. I dag er det bare nr 40 som ikke har fradelt tomt.
Bygget i 38 - 40 er "pleiehjemmet" og Stadionbakken kaltes  "Pleiehjemsbakken"t. Blomsterveien var ikke påbegynt i 1955, huset i nr. 17 nedenfor "Maudegården" var dengang i Ransjerveien.
Blomsterveien kom først rundt 1960. Tomtene i Parkveien avga mest areal. Tomtene i Villaveien kun et par meter. Nr.34/35 er den såkalte Burchard gården, idag totalt rehabilitert av eier Knut Collin. Huset har kanskje Narviks største hulkil taklister i stua. Høyden på uthuset i nr.27 er nå senket rundt 1,5m. uten å minske takvinkelen.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Stadionbakken fra 43 til 31 og Sandmyrveien inn rute 24. Husene i Sandmyrveien er bygget ca.1914 til 1916. Mellom 3 og 11 ser vi nåværende OVDS direktør bolig Det store bygget i ...