• "Juli 1965"."Reiten"."Konfirmasjon".Bak på ferja står en buss som er skiltet "Otrøy-Miøy". Dette er ferja på Julsundet, og i 1965 gikk bare en ferje som betjente både Gossen (Aukra) og Otrøya, via ferjekaia på Hollingsholmen. Bussen tilhørte nok Otrøy Auto v/ Paul Akselvoll. I 1965 var det ferjesamband mellom Otrøy og Miøy. Midsundbrua åpnet først i 1969. Bussene til Otrøy Auto var lakkert hvite og mørk rød under vinduene. Selskapet ble i 1973 overtatt av Sunnmøre-Romsdal Billag (SRB) og bussene ble lakkert grønne med gule striper.
    Photo: Jon Bjordal f.30.12.1908 d.12.02.1987 / Romsdalsmuseet

"Juli 1965"."Reiten"."Konfirmasjon".Bak på ferja står en buss som er skiltet "Otrøy-Miøy". Dette er ferja på Julsundet, og i 1965 gikk bare en ferje som betjente både Gossen (Aukra...

1 comment

• Bak på ferja står en buss som er skiltet "Otrøy-Miøy". Dette er ferja på Julsundet, og i 1965 gikk bare en ferje som betjente både Gossen (Aukra) og Otrøya, via ferjekaia på Hollingsholmen. Bussen tilhørte nok Otrøy Auto v/ Paul Akselvoll. I 1965 var det ferjesamband mellom Otrøy og Miøy. Midsundbrua åpnet først i 1969. Bussene til Otrøy Auto var lakkert hvite og mørk rød under vinduene. Selskapet ble i 1973 overtatt av Sunnmøre-Romsdal Billag (SRB) og bussene ble lakkert grønne med gule striper.