• Federal med registreringsnummer C-9301, påmontert Øveråsens forplog nr. 5. Lastebilen tilhører Akershus Fylkes veivesen, Veibrån i Skedsmo. I følge Bilboken for Norge 1930.
Ref. til Fig. 8. som er illustrert side 40 i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930,  "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard. "Det går jevnt framover tross svær motstand."
Tekst gjengitt fra artikkelen: "I brøyteforsøkene deltok utenom betjeningsmannskapet, overingeniørene Crøger og Saxegaard, ingeniørene Waydahl fra Veidirektoratet og Lomsdal fra vegvesenet i Oppland fylke, samt fabrikkeier E. Øveraasen fra Gjøvik."  Mannen med pels på lasteplanet er trolig Carl Crøger. Waydahl og Lomsdal foran.
Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer." Snerydning Tonsåsen 26-27 februar 1930.
Se vedlegg i Nedlastinger og Relasjon lenger ned på siden.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931."
Ref. til Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 8-1927, "Vintertrafikk med rutebiler i Opland fylke." Efter rapporter fra de herrer N. S. Kolstad og Peder Aalseth.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
Se vedlegg i Nedlastinger og Relasjon lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Snørydding med Federal lastebil og Øveraasens forplog i Tonsåsen 26 - 27 februar 1930